onsdag 14 november 2012

Nystart!

Kommer glömma min gamla blogg och börja här!
Just nu har jag vart vaken sen 04:12 kan inte sova pga. ryggsmärtor. Kan inte förstå har aldrig haft problem med ryggen förut? Kanske beror de på min krach jag var med om 16 September?
Den dagen fick mig att tänka om.
Livet är så kort, det kan ryckas ifrån oss när vi minst anar det. -För vem har kunnat tro att man kan dö mitt på en rallysträcka 400m före målgång i 200km i timmen?
I allafall så har det väckt mycket hos mig, saker jag har velat göra en längre tid ska jag göra nu! Jag tog steget och skickade ett mail till CFTK måndagen den 5 NOVEMBER. Sen har allt gått med en rasande fart. Fick svar samma dag med inormationsmaterial att läsa igenom. Ringde upp dem dagen efter och fick en konsultations tid den 8.
Efter ett givande samtal så ringde en kordinator upp mig den 9 och jag har fått op tid den 26 NOVEMBER!!!!
Jag ser detta som min andra chans till ett liv där jag vill vara en sista utväg. Har bott i den här tvångsdräkten av och till, mer eller mindre, upp och ner i 20ÅR... Jag mår sjukt dåligt av det och har lyckats flera gånger med olika dieter (vv banandiet GI cambridge vinägerbanta LCHF mm...) Finns inga genvägar det vet jag, men att bara misslyckas och åter igen hamna i samma sits tär ska ni veta. Jag har börjat träna och tycker det är enormt kul, men händer inget mer än att jag blir mer hungrig. Jag tar ut mina sparpengar och satsar på det här, som nu ska bli bestående. Jag är beredd och ser det som min sista chans kosta vad det kosta vill.
Kommer här skriva om min nya vardag till mitt nya liv. För mig själv som dagbok och för de som är intresserade!
Wish me luck!

Ps ska i dag på HC och ta en massa blodprover inför op ska då vara fastande fram till 8:30 å jag som  redan avverkat 2,5 timmar vakentid och är sjukt kaffesugen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar